TIPY pre manažérov

Choďte príkladom, snažte sa byť dobre naladení, ústretoví, spravodliví a komunikujte vecne, otvorene, dôrazne, ale s rešpektom.

 

Robte krátke briefingy pred  začatím zmeny, počas ktorých zamestnancov informujte o tom, čo ich v daný deň čaká, a pozitívne ich motivujte.

 

Pravidelne sledujte zmeny v správaní sa jednotlivých zamestnancov, snažte sa prísť na to, čo sa za nimi skrýva a čo najvhodnejšie na ne reagujte.

 

Dajte jasne najavo, že nechcete, aby Vám podriadení „donášali“ jeden na druhého – žalovanie zväčša rýchlo vypláva na povrch a vedie k hustnúcej atmosfére na pracovisku a následným problémom.

 

Pri riešení konfliktov sa snažte vyvarovať sa najčastejších komunikačných chýb, medzi ktoré patria nedostatočné počúvanie protistrany, útočné reakcie, nevyžiadané rady, manipulácia a zbytočné mentorovanie.

 

Nenechávajte napätú situáciu v práci „vyhniť“, prehliadanie začínajúcich konfliktov zväčša vedie k zásadnejším kolíziám.

 

Po hádke sa pokúste o opätovné nastolenie harmonickej pracovnej atmosféry. Ak ste sa vy osobne nezachovali správne, nezabudnite sa úprimne ospravedlniť.

Ak dokážete prevziať zodpovednosť za svoje činy, podriadení vás budú viac rešpektovať.

 

Viac tipov na www.pozripracu.sk

Fotogaléria

Zdieľať článok

Podobné články

Diskusia