Affiliate marketing

Affiliate marketing (affiliate z angl. pridružiť sa) je spôsob predaja výrobkov a služieb s využitím ďalšieho sprostredkovateľa. Je to forma online reklamy, pri ktorej obchodníci ponúkajú prevádzkovateľom webov, tzv. affiliate partnerom, finančnú odmenu za privedenie návštevníka, ktorý na webových stránkach predajcu vykoná nejakú činnosť (napríklad nákup výrobku, služby, zaregistrovanie sa, niekedy stačí ak zákazník vôbec na stránku príde a pozrie si ju a pod.). V slovenčine sa affiliate marketing často označuje ako provízny predaj, ktoré nie je úplne presné, lebo odmena sa nemusí vždy vyplácať len za sprostredkovanie predaja, ale aj za inú činnosť.

Sprostredkovateľ za pomoci vlastnej reklamy, vlastnej web stránky, inzercie a pod. priláka klienta, ktorý prejde na stránku obchodníka, niečo si kúpi, zarezervuje alebo sa na ňu iba pozrie - systémy dokážu vyhodnocovať reálny záujem zákazníka, napr. ako hlboko do štruktúry stránky sa klient vnoril, na ktoré položky klikal a pod. Vedia zaregistrovať aj opakujúce sa príchody klienta. Systém zaznamenáva z ktorej sprostredkovateľskej stránky sa klient na stránku predajcu dostal a na základe týchto informácií prirátavajú sprostredkovateľovi body, ktoré sa po čase dajú premeniť na peniaze. Podobne, ak si klient niečo u obchodníka objednal (a na stránku sa dostal od sprostredkovateľa) dostáva sprostredkovateľ od obchodníka províziu.

Niektoré web stránky (najčastejšie tzv. e-shopy) vytvárajú virtuálne obchodné stránky, ktoré sa tvária akoby patrili sprostredkovateľovi, ale tovar, ktorý sa predáva sa v skutočnosti nachádza u obchodníka. Obchodník preberie objednávku, dodá tovar (v mene sprostredkovateľa), zinkasuje peniaze a pripíše sprostredkovateľovi províziu. Sprostredkovateľ je zodpovedný za riadenie obchodnej politiky (pridaná marža), reklama a propagovanie vlastnej stránky a lákanie zákazníka na ňu.

Affiliate marketing je v súčasnej dobe okrem predaja fyzických produktov cez e-shopy takisto veľmi často využívaný najmä pri predaji produktov nehmotného charakteru a služieb s vysokou pridanou hodnotou, ktoré sa ľahko predávajú cez Internet. Ide napríklad o online tréningové programy, softvér, hry, elektronické knihy, hudbu a v neposlednom rade aj sprostredkovanie služieb v oblasti financií (získanie záujemcu o poistenie či pôžičku).

Affiliate marketing sa teší veľkej obľube aj u veľkých etablovaných firiem, ktoré dokážu správnou výškou odmien motivovať veľké množstvo sprostredkovateľov, ktorí následne odporúčajú a ponúkajú ich produkty. Tento biznis model je veľmi výhodný najmä v branžiach s vysokou konkurenciou, firmy týmto spôsobom dokážu efektívne získať množstvo zákazníkov za relatívne nižšie náklady . Je to preto, lebo sprostredkovatelia majú priamy prístup k ich potenciálnym zákazníkom. Sprostredkovatelia sú zvyčajne majitelia etablovaných webových stránok, na ktorú prichádza množstvo čitateľov, ktorí sú zároveň potenciálni cieľoví zákazníci.

Ak chcete spustiť vlastnú Affiliate reklamnú kampaň máte dve možnosti. Buď sa registrujete do už existujúcej Affiliate siete ktorá združuje viaceré affiliate kampane alebo si vybudujete vlastnú affiliate kampaň, prípadne celú sieť. K vybudovaniu vlastnej Affiliate kampane alebo siete potrebujete affiliate software, ktorý sleduje kliknutia na reklamné bannery a priradzuje k nim konverzie.

Na Slovensku sa zvykne používať affiliate software AffilPie vytvorený slovenskými vývojármi.

Affilate software od slovenských vývojárov vám pomôže vybudovať si vlastnú sieť predajcov alebo obchodných zástupcov, ktorí budú propagovať vaše produkty a služby. AffilPie.com môže využívať každý, kto na webe predáva prostredníctvom predajného formulára, registrácie alebo online objednávky.

Ako to funguje?

Po registrovaní do systému AffilPie.com, dostane váš partner unikátny identifikátor. V prípade, že návštevník tohto webu klikne na reklamný baner vášho e-shopu a nakúpi tu, systém to zaznamená a objednávku spáruje s konkrétnym partnerom. Za sprostredkovanie tohto predaja potom dostane províziu, ktorej výšku si nastavujete vy sami (tu je dôležité myslieť na priemernú hodnotu objednávky, aby spolupráca bola zaujímavá aj pre vášho partnera).

 Systém dokáže kontrolovať aj objednávky, ktoré návštevníci webu vášho partnera neurobili ihneď, ale až po určitom čase. Funguje to vďaka dočasným súborom tzv. cookies, ktoré si ukladá každý webový prehliadač. Opäť je len na vás akú platnosť cookies si zvolíte. Aj tento faktor ale môže vášho partnera presvedčiť alebo naopak odradiť.

Čo ak Vás partner propaguje aj mimo internetu ?

 Aj s tým si software AffilPie.com poradí za pomoci zľavových kupónov. Partner si dokáže vygenerovať (a následne aj vytlačiť) zľavové kupóny, ktoré bude rozdávať svojim zákazníkom osobne. Keďže každý zákazník rád využije menšiu zľavu, za pomoci zľavového kupónu dokážete identifikovať daného partnera a následne ho aj adekvátne odmeniť. Táto funkcia bude čoskoro dostupná priamo v systéme AffilPie.com.

 Nasadenie systému AffilPie.com do praxe

Nasadenie systému je veľmi jednoduché, stačí na Váš web umiestniť sledovací a konverzný kód. Je to podobné, ako keď nastavujete službu Google Analytics. Sledovací kód sa vloží do každej podstránky webu (ideálne do hlavičky). Konverzný kód na ďakovnú stránku (napr. posledný krok objednávky). K dispozícii budete mať aj nástroj na overenie správnosti vloženia kódov a prípadnú asistenciu, ak by ste si s touto technickou záležitosťou nevedeli poradiť.

 Máte záujem?

Affiliate software AffilPie.com s prehľadným rozhraním a množstvom funkcií môžete mať už za 129 eur na rok. K licencii navyše dostanete aj možnosť konzultácií, ktoré Vám pomôžu nastaviť optimálne podmienky Vašich kampaní. Predbehnite svoju konkurenciu už dnes - zakúpte si AffilPie.com a uchmatnite si svoj kúsok tejto unikátnej webovej propagácie

Zdroj: Wikipedia

Fotogaléria

Zdieľať článok

Podobné články

Diskusia