MERCEDES SL 2016: Facelift v detailoch

Zmeny zvonku aj zvnútra.

 

Motorizácia

Najprv sa však budeme zaoberať motorovým priestorom, ktorý v prípade základnej varianty SL 400 počíta s trojlitrovým šesťvalcom. Práve tento agregát sa dočkal proklamovaného posilnenia, keďže nanovo produkuje 367 koní a 500 Nm, teda o 35 koní a 20 Nm viac než predtým. Všetok výkon mieri na zadné kolesá pomocou deväťstupňovej automatickej prevodovky, pričom stovku najlacnejšie SL pokorí už za 4,9 sekundy. Maximálne sa pritom rozbehne na 250 km / h, normovaná spotreba bola vypočítaná na 7,7 l / 100 km.

Vo všetkých ostatných prípadoch sa už pohonné ústrojenstvo nemení, zmienku si ale zaslúži aj tak. V prípade  Mercedesu SL 500 je teda možné počítať s 4,7litrovým osemvalcom, ktorý bol naladený na 455 koní a 700 Nm. Stovku toto prevedenie zdolá za 4,3 sekundy, zatiaľ čo SL 63 AMG je o dve desatiny rýchlejší a SL 65 AMG zvládne danú disciplínu rovno za 4 s. Pomáha mu je pritom dvanásť valec s výkonom 630 koní a 1 000 Nm, nižšie postavená varianta dostala V8 , 585 koní a 900 Nm.

 

AMG

Modely z Affalterbachu si zároveň musia vystačiť so sedemstupňovým automatom, pričom najvyššiu rýchlosť majú v štandarde obmedzenú taktiež na 250 km / h. S príplatkovým paketom AMG Driver 's Package však zvládajú zdolať aj magickú tristovku. V priemere si potom osemvalcová verzia povie o 9,8 až 10,1 litra paliva na sto kilometrov, v prípade dvanásťvalca je potrebné počítať s 11,9litrovou smädom. Avšak len v laboratórnych podmienkach či s ľahkou nohou na plyne.

 

Technológie a komfort

Technológia zamedzujúca nakláňanie v zákrutách je spojená s príplatkovým podvozkom (verzia AMG ho majú v základe) Active Body Control. Ten počíta s piatimi jazdnými režimami a zároveň pri vyšších rýchlostiach zníži svetlú výšku o 13 milimetrov. V prípade prekonávaní cestných retardérov takisto nie je problém, naopak, po stlačení tlačidla je možné podvozok o 50 mm zdvihnúť.

Od spodných partií zamierime k tým horným, teda k pevnej skladacej streche. Tú je možné stiahnuť pri rýchlostiach do 40 km / h, pričom doplnená môže byť systémom Magic Sky Control, ktorý v priebehu sekúnd mení jej priepustnosť od čírej až po temnú. Okrem toho v batožinovom priestore nájdeme nový separátor, ktorý po stlačení tlačidla môže zosunúť zložené panely o 25 stupňov nahor.

 

Bezpečnosť

Po stránke bezpečnostnej môžeme očakávať príchod autonómnych bŕzd, radarového tempomatu, detekcia vozidiel v slepom uhle, monitoringu jazdných pruhov a parkovacím asistentom. Štandardom sú nové čelné diódové svetlomety, ktoré dostali do vienka aj kamerou navádzané lúče. Okrem toho sa modernizované SL pochváli aj novou čelnou maskou alebo farbami Brilliant Blue a Designo Grey Magno.

 

Interiér

Vnútri zostáva zachovaná základná architektúra, nový je však napríklad trojramenný športový volant s horčíkovou štruktúrou. Všetky ručičky prístrojového štítu potom pri naštartovaní obkrúži celé pásmo, než sa vráti do základnej pozície. Spomenúť môžeme aj integráciu systémov Apple CaPlay a Android Auto, rovnako ako je možné počítať s oveľa širšie selekciou doplnkových aplikácií.

Tým ale predstavenie faceliftu môžeme považovať za úplné, na záver dodáme len informácie o začiatku predaja. K tomu dôjde v januári budúceho roka, prvé vozidlá potom zamieria k zákazníkom v apríli.

 

 

 

 

Fotogaléria

Zdieľať článok

Podobné články

Diskusia