Mercedes-Benz E ukázal interiér. Nezaprie príbuzenstvo s vlajkovou ľodou Mercedesu triedy S

Nová stuttgartská trieda E debutuje už o pár týždňov na januárovom autosalóne v Detroite. Automobilka na ňu upozorňuje uvoľnením prvých oficiálnych snímok interiéru. Prekvapenie sa však nekoná. Hoci ide o medzigeneračný pokrok, v podstate tu mám koncept známy z vlajkovej lode triedy S.

Kríženec triedy C a S

Súčasná trieda E nemala síce nikdy núdzu o zákazníkov, jej ostré línie najmä štvorica kosoštvorcových svetiel pred faceliftom však dosť polarizovala. A podobné to bolo v interiéri s bezchybnou ergonómiou, no plného ostrých hrán. Modernizácia z roku 2013 čo-to zaoblila, no v porovnaní s novou triedou S či ešte mladším céčkom už trieda E nedokázala utajiť svoj vek. Je zrejmé, že nová generácia s kódovým označením W213, ktorá sa ukáže v Detroite, pôjde v ich stopách. Potvrdzujú to aj prvé fotografie interiéru, ktorý kombinuje prvky modelov C aj S.

Za dizajn je zodpovedné štylistické stredisko v materskom Sindelfingene, ktoré vyhralo vnútropodnikovú súťaž s talianskym štúdiom pri jazere Como. Veľké prekvapenia sa naozaj nedejú. Trieda E dostane jednoducho stredovú konzolu z céčka a palubnú dosku z vlajkovej lode S. Samozrejme, nehovoríme o identických moduloch, ale štylisticky sú si veľmi podobné. Pre zákazníkov to bude znamenať obrovský pokrok. Z dizajnu a materiálov vyžaruje luxus, elegancia aj istý športový esprit.

Základná verzia dostane dva klasické analógové prístroje a medzi nimi umiestnený 17,8-centimetrový displej. V center sa zas bude nachádzať obrazovka s uhlopriečkou 21,3 palca. To nie je všetko. Vyššie verzie sa môžu pochváliť displejmi triedy S s uhlopriečkou až 31,2 cm. Ľavým vo funkcii virtuálneho kokpitu a pravým vo funkcii multimediálneho rozhrania. Rozlíšenie displejov je 1 920 na 720 pixelov. Dobrú čitateľnosť má zaručiť aj šilt chrániaci displeje pred odrazmi denného svetla. Pravý displej je možné úplne vypnúť, čo Mercedes-Benz nazýva vizuálnym tichom.

O posádku sa postarajú najnovšie technológie

S dotykovým ovládaním nepočítajte. Mercedes-Benz zostáva verný klasickému konceptu pohybu v systéme, teda najmä centrálnym ovládačom na stredovom tuneli s touchpadom a ovládačmi na volante kombinovanými s dotykovými plochami. Na pravom ramene volantu budete mať pod kontrolou funkcie pravého a na ľavom ľavého displeja. Okrem toho zostáva k dispozícii samostatný panel klimatizácie. Grafiku displejov je možné nastaviť v troch režimoch – Classic, Sport a Progressive. Kým Sport stavia na čierny podklad so žltými údajmi, v Progressive je grafika viac futuristická.

Farby,dizájn a a dokonalý koncert

Sympatické je že grafické módy displejov sú nezávislé od zvoleného jazdného režimu. Atmosféru v interiéri môžete meniť vďaka ambientnému podsvieteniu. K dispozícii je pritom až 64 farebných odtieňov. O perfektnú akustiku sa starajú tri audiosystémy. Tie drahšie si vzala pod patronát spoločnosť Burmester, podobne ako pri triede S. Lacnejší zo systémov má trinásť reproduktorov, ten drahší až 23 a výkon neskutočných 1 450 W. Príplatkové sedadlá budú vybavené vyhrievaním, ventilovaním a masážnymi funkciami.

Je tiež známe, že novinka, postavená na platforme MRA, na ktorej už stojí trieda C, prinesie éčku úsporu hmotnosti približne 100 kg. To napriek tomu, že bude o 75 mm dlhšie a tiež širšie. Základný sedan sa natiahne na 4 950 mm. Očakávať tiež môžeme technologické premiéry, napríklad aj také, ktoré nemá ani trieda S. Predstavené už boli matricové svetlá Multibeam LED, z ktorých každé bude obsahovať 84 individuálne riadených diód. Trieda E tiež príde s nafukovacími zadnými bezpečnostnými pásmi, diaľkovým parkovaním pomocou smartfónu či so systémom vyhýbania sa prekážke.

Svetovou premiérou bude nasadenie technológie komunikácie Car-to-X, teda výmeny informácií medzi vozidlami. Viac sa dozvieme až s blížiacou sa premiérou. Je možné, že podrobné informácie zverejní Mercedes-Benz ešte do Vianoc. Po debute sedanu bude nasledovať kombi, kupé, kabriolet a úplná novinka v podobe zvýšeného kombi s ochranou podvozka na spôsob Audi Allroad.

Zdroj: www.auto.pravda.sk

Poznámka autora:

Píše sa rok 2011, október. Plánujem si kúpiť po roku náročného podnikania nové auto. Chlap sa potrebuje odmeniť. Ukázať. Však sa mení len cena hračiek. Som rozhodnutý pre Mercedes triedy S. Však keď, tak ukážme svetu že na to máme, a poriadne. Priateľ mi odporúča väčší adrenalín. Kúp si nové éčko. Nikto ho nevidel, nikto ho neskúšal na Slovensku. Úplne nový koncept, dizajn komplet prerobený automobil od základov. Ok. Kde si ho môžem vyskúšať? No nikde. On totiž príde až vo februári. Brázdim internet, nové fotky, polo odhalené autá na nemeckých cestách a špekulácia o svetlometoch. No nie, však to je ako Hunday Sonata zozadu. To nemôže byť predsa Mercedes.

Objednal som si ho. Mačku vo vreci. Full loaded. Plný funkcií, ktoré som v živote nevidel, ani nevedel predstaviť, dokonca niekedy ani zmysel samotnej funkcie. Lenže šikovný marketing Mercedesu poskladal konfigurátor auta tak, že bez nezmyselných funkcií ste sa nedostali ani k zmyselným. Styling AMG som stratil kvôli farbe kože. Som to potom vyriešil po svojom. Výsledok? Úžasne auto na ktoré s ľahko zvykalo.  Až na niektorých vodičov, ktorí nevedeli pochopiť, že denné svietenie s LED technológiou nie je hmlovka. Pozdravujem šoférov Fábii a Renault Thálie. Ale tak čo už. Odvtedy som mal možnosť vlastniť aj daľšiu generáciu E klasse s faceliftom bez funkci a fungovalo to. Ale aj BMW 535d. Nebudem teraz porovnávať. Aj to príde.

Teším sa na nové éčko. Mercedes nezvykne sklamať. A pevne verím, že konfigurátor nebude postavený opäť do pozície malého „vydierača“.

 

 

Fotogaléria

Zdieľať článok

Podobné články

Diskusia