18 tonový nákladiak zverili štvorročnému dievčatku

Volvo Trucks zverilo 18 tonový nákladiak štvorročnému dievčatku, aby demonštrovalo jeho odolnosť.

Samozrejme nákladiaku, samozrejme, nie jeho „vodičky“. Ukázal, ako je jeho nákladný model FMX vybavený aj na tie najťažšie podmienky a ako pracuje jeho systém elektronickej kontroly trakcie.

Séria reklamných spotov

Spoločnosť Volvo Trucks v rokoch 2012 až 2014 uviedla sériu reklamných spotov, v ktorých demonštrovala schopnosti a prednosti svojich vozidiel. Možno si pamätáte na povrazolezkyňu Faith Dickeyovú, ktorá uviedla nový rad FH, či na škrečka Charlieho, ktorý „šoféroval“ model FMX, ale určite si spomeniete na legendárnu roznožku, ktorú predviedol Jean-Claude Van Damme. Volvo Trucks rozširuje svoju sériu reklamných spotov o ďalšie zaujímavé video s názvom Pozri, kto šoféruje, v ktorom sa prostredníctvom diaľkového ovládania hrá s veľkým nákladným vozidlom malá štvorročná Sophie Brown.

Volvo FMX použité pre nakrúcanie poháňal motor D13K s objemom 12,8 litra s výkonom 397 kW (540 k) v spojení s prevodovkou I-Shift a podvozkom Extra High s konfiguráciou náprav 8x6. Štandardnú kabínu doplnili systémom diaľkového ovládania auta. Volvo FMX sa pohybovalo na uzavretej ploche staveniska. Štvorročná šoférka s ním nezaobchádzala v rukavičkách, ale jazdila poriadne tvrdo.

Náročné testovacie podmienky

Ako potvrdila Ingela Nordenhavová, riaditeľka pre marketing a globálnu komunikáciu spoločnosti Volvo Trucks, Volvo FMX bolo vystavené najnáročnejšie skúške, akú dokázali v spoločnosti vymyslieť a jej cieľom bolo ukázať, čo všetko vozidlo skutočne dokáže. Automobilka Volvo pritom označuje nákladné vozidlo radu FMX za svoje najodolnejšie auto. Má nový systém inteligentného pohonu všetkých náprav, pričom sú všetky dôležité časti tohto 18-tonového nákladiaka dôkladne ukryté, alebo umiestnené čo najvyššie, prípadne zosilnené tak, aby vydržali aj to najnáročnejšie zaťaženie. Citlivé konštrukčné časti sú vode odolné. Zaujímavosťou je zosilnená kabína, ktorá slúži na ochranu vodiča aj pri prevrátení auta.

Zosilnený dravec

Spodný kryt motora z 3 mm hrubej ocele by mal odolať tlaku piatich ton. Predný nárazník je predĺžením samotného podvozku a dokáže odolať vďaka hrubej vysokopevnej oceli aj mohutným nárazom. Vďaka novému trakčnému systému, s automatickým rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi nápravy, elektronika automobilu automaticky aktivuje pohon prednej nápravy v prípade najťažších podmienok. Auto je schopné odtianuť (alebo potlačiť) až 32 tonový náklad. To je takmer dvojnásobok toho, čo váži.

Nuž, neviem, kto z fanúšikov áut by odolal ponuke „zašoférovať“ si takéto auto na diaľkové ovládanie. Ale dron je lacnejší...

Fotogaléria

Zdieľať článok

Podobné články

Diskusia